Eestis, sest #armastaneestit

Kui #püsikodus veel aktuaalne oli, siis käisime nii palju kui võimalik looduses. Korteris päevad läbi üksi olles, nuputades kahele võrukaelale põnevaid tegevusi võis ju täitsa lolliks minna. Ja siis tuligi mõte, et sel suvel käiks kohe igal pool, kuhu on olnud plaan juba ammu minna, aga pole olnud.. ma ei teagi.. aega? Aga tegelikult puudus lihtsalt selline mõttelaad, et käiks enne sihtkohta jõudmist läbi ka teistes paikades, mis tee peale jäävad. Meie pere pole üldse selline, kes mingist lahedast kohast mööda sõites peatuks ja teeotsast sisse läheks. Tahaks ausalt olla spontaanne inimene, aga minu jaoks on häirivalt oluline planeerimine. Kõige jaoks peab plaan olema! 😀 See suvi on ilmselt meie rekord juba saavutatud. Nii palju kohti pole vist ühelgi suvel avastanud. Ja me pole oma reisidele kulutanud ka ülemäära palju raha. Samas oleme saanud end hästi tunda ja mõtlesin, et kirjutan sellest, kuidas meie pere oma reise planeerib.

Kõige esimene asi – excel!

Vasakul lahtrites kolmepäevane reis. Tartus veetsime pulma-aastapäeva ja Rakveres tegime neljatunnise vahepeatuse

Minu tabelisse läheb kõigepealt piirkond – nt Lõuna-Eesti. Siis otsin kuhu minna: https://www.puhkaeestis.ee/et/eesti-kaart?utm_medium=map_est . Valin terve hunniku kohti välja ja hiljem praagin välja. Nt Lõuna-Eestis saab osta sellise pileti: https://www.xn--lastelunamaa-wib.ee/laste-lounamaa/ . Meil jäi see pilet ostmata, sest ühel päeval poleks kõike jõudnud uudistada, valisime Maanteemuuseumi ja Kubijasse tahtsime minna ujuma, aga piirangute tõttu ei saanud me kahjuks sisse.

Läksime siis hoopis endale telkimisplatsi otsima. Selleks soovitan kasutada RMK Loodusega koos rakendust: https://www.rmk.ee/organisatsioon/rmk-mobiilirakendus . Minu suur unistus oli järve ääres telkida ja esimene koht oli pettumus, sest järv asus täpselt maantee ääres. Teine telkimisala oli palju mõnusam, kuid auto pidime parkima kaugemale, kui tahtsime. Sääsed tahtsid ära süüa ja mitte ükski sääskede peletamiseks loodud vahend ei töötanud! Meil oli nii suitsu, küünalt kui pihustit. Ööbisime telgis, kaasas õhkmadrats ja mõnus voodipesu. Mina ja lapsed tundsime end väga hästi, aga mu teisele poolele telkimine väga ei istu. Plaan B oli võtta AirBnb https://www.airbnb.com.ee/ Kui ööbimiskohta ei leia või ei ole ilm telkimiseks sobiv. Pärnumaal ööbides algas hull äikesetorm tund pärast meie magamaminekut. Ma olin nii hirmul, käisin telgist väljas ja taevast tuli lihtsalt välk-välgu järel ja kõmin-kõmina järel. See oli vist elu kõige hullem äikesetorm, mida ma näinud olen ja kuskile polnud põgeneda ka 😀

Ettevalmistused reisiks

Tavaliselt on ikka nii, et härra teeb autoga kõik vajalikud asjad korda, et tee peal midagi ei juhtuks. Dokumendid pakime kaasa, sularaha ka. Minu pakkimise süsteem on väga minimalistlik ja paljudel asjadel on mitu eesmärki. Nt toidunõud (päris, mitte ühekordsed!), pott-pann kaantega jm vajalik läks IKEA trofast kasti. Hiljem pesime selles kastis nii nõusid kui ennast. (Ülihea idee tuli mul enne reisi. Õmblesin rätikust kindakesed ja sellega sai suurema mustuse lastelt ja endalt ära pesta. Kui on õmblusmasin, siis õmble endale ka. Ausalt ma kasutan neid ikka veel :D) Riided jm pakin ka läbipaistvasse kasti, et oleks lihtne asju transportida ja kerge asju leida. Ravimid, tehnika, pesemisvahendid lähevad eraldi kotikesse, et nad oleks koos ja ei kaoks ära.

Kui matkame või liigume ringi on alati kaasas seljakott, kus on kõik esmavajalik – vesi, toit, telefon, rahakott, päikesekaitekreem jms. Eraldi oli kaasas seljakott, kus oli Isabeli kandekott sees, aga seda ei läinudki vaja. Pliks oli nii tubli, et käis igal pool omal jalgel, isegi Lottemaal ei nõudnud sülle.

Kõlisev kraam

Noh lisaks eelmainitule – raha. Minu palk on üsna pisike, see on kulunud hetkel Eestis ringi käimisele ja ma kurat pole eriti säästlik mutt ka. Pool aastat järjest suutsin oma kontol hoida stabiilselt 200 eurot, aga see oli suuresti tänu eriolukorrale, sest siis oli hirm tuleviku ees nii suur ja kodust välja ei saanud ka šoppama 😀 Aga teades oma nõrkust, siis oleme seadnud mehega nö päevalimiidi. Kui käime välja söömas, siis enamasti ühel toidukorral päevas. Hommikul tegime ise süüa. Lõunaks sõime kas puuvilju või nt Valga tanklas sõime liha, mis hommikuks tegime 😀 Ma ei tea, kui hügieeniline see on, aga nii juhtus. Minul läheb tuju kohe halvaks, kui ma ei söö ja mul oli selleks puhuks koguaeg midagi kotis, et suhkrutase väga ei langeks. See oli vist halb otsus, sest selle kolmepäevase reisiga tuli mulle 2kg juurde 😀

Piletite tasusid uurin ka alati enne minekut, siis oskan arvestada ning sularaha kaasa võtta. Tangime paagitäie kütust, et ei tekiks nõmedaid olukordi, kus kütust napilt on. Ma olen see tüüp, kes kohe tangib, kui kütusetuli põlema läheb ja Taavi on täiesti vastupidi viimase hetke vend ja sellest tekib alati minu jaoks väga ärev hetk 😀 Me tunneme üksteist nii hästi ja likvideerisime kõik nurgad juba enne reisi ära. See tasus end ära, sest meil vist ei tekkinud reisil ühtegi erimeelsust.

Järgmisena tahaksin hullult minna Haapsalu linna ja Hiiumaad avastama, aga ma veidi pelgan seda koroona levimist. Tundub, et saarele minnes peab olema tihedalt koos ja äkki on rahvastki palju. Mine tea. Maanteemuuseumis, Militaarmuuseumis ja Lottemaal käies oli rahvast ikka vähe ja kordagi ei tundnud end ärevuses liigse rahvahulga pärast. Looduses käies sai ikka täitsa rahulikult olla ja telkida oli ka ülimõnus, eriti Lemmerannas.
Kas plaanite ka see suvi kuskile minna või pelgate ringi käia?

Mariann

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Järgmine postitus

Kõik juhtub põhjusega

N juuli 23 , 2020
Seda sisendan ma endale viimasel ajal tihti. Ma olen rääkinud siin, kuidas tahtsin ülikooli minna. Pea aasta mõtlesin selle peale, kas ikka on see minu […]