Emotsioonid on muutlikud, seepärast neid kutsutaksegi nii. Inglise keeles “motion” on liikumine.

Mis on vaimu ja teadvuse vahe

Tarkus pole mitte paljude asjade teadmine, vaid ainult ühe asja teadmine: see on teie teadvus ja selle eraldumine vaimust. Inimesed otsustavad midagi teha, aga ei tee ja kahetsevad. See põhjustab neile vaeva, kurbust, muresid, haavu – te ei taha enam neid teha, aga olete täiesti abitu. Kuni suudate luua eraldatuse vaimu ja teadvuse vahele. Sellest hetkest alates on teie elu täpis pühitsetust, sest te ei pea tegema midagi, mis teid kahjustaks või õnnetuks teeks. Vaim ei ole teie sõber. Vaim kas teeskleb isandaks olemist või te näitate talla kätte teenri koha – välismaailma kuulumise- mida ta väärib, aga vaim pole sõber. Võitlus vabaduse, õndsuse, tõe eest ei käi maailmaga, see on võitlus manipuleeriva vaimuga. lk 17 Põhimõtteliselt käib jutt sellest, kas sa teed midagi enda jaoks või ühiskond surub sinule peale mingit kujundit, mida järgime. Kas te tahaksite olla seest tühi, kuid hirmutate, rõõmustate, alandate, austate kedagi? Kas teie elu on vaid teiste jaoks? Kas te tahate üles leida peremehe – teie enda? Kui peremees on kord äratatud , tuleb teie ellu uusi värve, uusi vikerkaari, lilli, muusikat, tantse. Te ärkate esimest korda üles. lk 18

Allasurumine ja kontroll

Väljendage alati ennast intelligentselt ja teie tõttu ei sünni kellelegi kurja. Inimene, kes ei kahjusta ennast, ei kahjusta ka kedagi teist. Ja inimene, kes teeb endale kurja, on teatud mõttes ohtlik, sest ta teeb ka teistele kurja. lk 31.

Lapsed

Iga põlvkond hävitab järgmise. Hävitamine jätkub nii kaua, kuni keegi muutub väga ärksaks ja teadlikuks. Õpetage lastele eneseväljendust, julgustage neid ennast väljendama. Aidake neil saada ehedamaks, et nad võiksid oma sisemuse välja tuua. Ja nad on teile igavesti tänulikud, sest neis pole sisemisi vastuolusid. Nad on terviklikud, mitte killustunud. Nad pole segaduses, nad teavad, mida nad tahavad. lk 32

Poisid ei nuta ja korralikud tüdrukud ei kisa

Mees ja naine on ühe terviku kaks poolt. Ühtegi omadust ei tohiks tembelda mehelikuks ja naiselikuks. Laseme poistel mängida nukkudega ja tüdrukutel puu otsa ronida, sest ainult nii kasvavad neist terviklikus inimesed. Poisil ei lubata nutta. Pisarad väljendavad ülevoolavalt sügavat kurbust või suurt rõõmu. Ja kui pisaraid tagasi hoida, siis surutakse maha ka see, mida nad pidin väljendama. Loodus on andnud nii naisele kui mehele pisaranäärmed, aga mehele heidavad kõik ette nutmist. Kuidas peaks mees, kellel ei ole lubatud tunda, ARMASTAMA? Sama toimub mõlema sooga.

Paarisuhe

Mees peab jälgima, et tema loogikaks ei saaks ainus tee, et loogika jääks vaid tööriistaks, mida ta kasutab ja siis kõrvale paneb. Naine peab jälgima, et ta ei langeks vihkamisse, armukadedusse, vihasse, sest need hävitavad naise kõige väärtuslikuma vara – armastuse. Mida sügavamale mees ja naine armastusse lähevad, seda lähemale jõuavad nad olemisele. See on sügavaim osa armastusest, mis on täiesti ehe ja tingimusteta. Armastus, mis on täiesti ergas, teadlik ja teadvustatud, toob kohe kaasa tohutu revolutsioonid ja avab sisima olemise templi uksed. Õnn, ilu, rõõm, õnnistus saabub te ellu. lk 57

Päikesepõimik ehk Indias manipura – teemant

Ma surun enda tunded kõhtu. Ma tean seda, sest iga kord kui mu kõht valutab, mõtlen ma sellele, mis mind mõjutab. Ja alati on vastuseks mingi sündmus, millega ma ei ole tahtnud tegeleda.

Kõht on inimese kehas ainus koht, kuhu on ruumi asju suruda. Lapsed hingavad kõhuga, aga kui kõhtu on surutud liiga palju, siis jaguneb keha kaheks: alumine ja ülemine. Ühtsus kaob ja teie olemisse siseneb duaalsus. Et sellest vabaneda, peab keha looma uue ühenduse kõht tuleb täielikult puhastada. lk 61

Keha ja vaim on ÜKS

Kõhu puhastamiseks peab väga sügavalt hingama., sest sügavalt sisse ja välja hingates heidab kõht välja kõik, mida kannab. Kõht vabastab end välja hingamisega. Kõhukinnisus kuulub pigem vaimu kui keha juurde. Aga pidage meeles: keha ja vaim ei ole kaks asja, teie keha on psühhosomaatiline nähtus. Vaim on keha kõige peenem osa ja keha kõige suurem. Nad mõjutavad teineteist. Kui te alustate vaimuga allasurumist, siis paralleelselt alustab keha allasurumist. Sellepärast rõhutab Osho oma meditatsioonides katarsist. Katarsis on puhastav protsess. lk 62

Reaalsuse aktsepteerimine – SILMIAVAV

Kõik pinged kaovad, kui sa seda teed. Ahastus, ärevus, meeleheide – kõik haihtub. Tekib rõõm, armastus, kaastunne. Hirm ja viha põhjustavad valu. Rahu võib saavutada ainult valusse haaramise ja sellega leppimisega, mitte valu tõrjumisega. Te raiska energiat. Ühendus psühholoogilise valuga avab ukse sellest vabanemisele. Kõik valus tuleb omaks võtta, sellega tuleb alustada dialoogi. Ainus tee on imeda valu endasse. Kui te sellega lepite, saab energia teie omaks. Te saate tugevamaks, avaramaks, hakkate muutuma “ruumikamaks”. Siis on teil suurem sisemine maailm. Valu põhjustab teie reaalsustõlgendus. Psühholoogiline valu on teie enda loodud. Kui viha teeb haiget, siis teeb seda hoopis teie arusaam vihast, kui negatiivsest tundest. Teil on ego, mis viha hukka mõistab. Varem või hiljem peate sellega tegelema. lk 92

Vaadake enda sisse, saage suure katse laboratooriumiks. Nautige neid tundeid, mis esile kerkivad. Värisege hirmust, las sellest saab teie meditatsioon. Kui te lepite, saab sellest tants. Tehke värinaga koostööd ja te üllatute: te saate värinaks ja valu kaob. Värisemisega tunnete valu asemel energiahoovust. Värisemine käivitab keemilise protsessi, vabastab energia ja valmistab teid ette võitluseks või põgenemiseks. Võtke väljakutse vastu ja kuulake seda hetke, laske sel ennast täielikult kaasa viia, lubage hetkel end vallata, ja valu ei ole. lk 93-94

Depressioon

Te olete depressioonis, järelikult toimib olemine teiega praegu just nii. Olete depressioonis ja jäägegi nii. Oodake ja vaadake. Te ei saa väga kaua masenduses olla, sest siin ilmas pole midagi püsivat. Maailm on voolamine. Olemine on jõgi, ta ei peatu teie pärast. Ühel hetkel tunnete, et teie depressioon ei ole enam sama. On teistsugune, muutunud. Lihtsalt vaadake, jääge paigale ja ärge tehke midagi. Teisenemine toimub mittetegemise kaudu. Tundke depressiooni, maitske seda, elage selles, see on teie saatus – leppida. Kes suudab depressiooniga leppida, ei saa sinna jääda. Depressioon vajab mitte-leppivat vaimu. Muidu tõukab vaim eemale ka õnne, sest hakkate kahtlema. “Mediteerin paar päeva ja olengi õnnelik? VÕIMATU” Leppimine on üleminek. Te ei saa seda protsessi muuta. Segaduses vaimu puhul on õigem oodata ja mitte midagi ette võtta, et segadus saab vaibuda. lk 116

Depressioon tähendab seda, et teis on negatiivne viha. Depressioon on viha negatiivne seisund. Isegi sõna on tähenduslik- “pressitud” ongi depressiooni tähendus. Te pressite midagi enda sisse ja kui viha liiga palju pressida, muutub see kurbuseks. Kurbus on negatiivne viis olla vihane, naiselik viis. ilmselt olete millegi pärast vihane, võibolla alates lapsepõlvest, aga te pole seda väljendanud- siit ka depressioon. Eee, jah! Probleem on selles, et depressiooni ei saa lahendada, sest see pole tegelik probleem. Tegelik probleem on viha, aga te mõistate hukka depressiooni – seega võitlete varjudega. lk 120

Viha

Teis on suur viha, aga te võitlete sellele vastu, sest olete lapsest peale üritanud aina naeratada ja mitte vihastada, sest see on halb. Teid on õpetatud ja te olete hea õpilane. Sügaval sisimas olete hoidnud raevu. Laske vihal voolata. Kui viha pinnale kerkib, kaob ka depressioon. lk 120

Kui viha teie juurde tuleb, siis ta ei tapa teid. Ta on varemgi teiega olnud ja te olete seda varemgi läbi elanud. Vaadake viha nii nagu see ei oleks teie oma, nagu ta kuuluks kellelegi teisele. Ja teid ootab suur üllatus – viha kaob sekunditega. Energia, mis oleks kulunud vihaga võitlemiseks, jääb teisse. Puhas energia on nauding. Iga kord, kui teis tekib emotsioon, on võimalik kogeda puhast energiat. Ainult vaadake, eesel läheb minema. Võib-olla ta tolmutab, aga tolm langeb alla. Te ei pea selleks midagi tegema. Energia jääb teile. lk 120-121

Viha jaoks meditatsioon

“Märkige kolm korda”. Pärit Buddismist. Kui keegi tunneb viha, kadedust, ahnust – siis peab ta kolm korda tunnet märkima. Sisimas kordad sõnu, mida sa tunned. “Viha, viha, viha” Lihtsalt selleks, et tunne teadvusest märkamatult ei mööduks. Siis jätka oma tegemisi. Vihaga ei ole vaja rohkem midagi teha. Tunne ei saa teid haarata, sest see võib juhtuda ainult teadvustamata olekus. Pärast kolmandat korda hakkate harjutust nautima. Esimest korda hakkate tõeliselt naeratama. lk 229

“Olge lihtsalt vihane”. Tehke padjaga, mida iganes tahate, laske end vabaks ja pekske seda, hammustage, visake. Muutke oma viha täielikuks teoks läbi meditatsiooni ja vaadake, mis juhtub. Te tunnete seda kogu kehas. Te tunnete ennast naeruväärselt, aga viha on naeruväärne; selle vastu ei saa midagi teha. Viha on energia, nautige seda. 2 nädalat harjutamist ja viha ei teki enam üheski olukorras – okei. lk 228

Surm

Ärge vihake surma. Muidu jääte ilma nii surmast kui elust. Armastage elu. Ärge vihake pimedust, armastage valgust. Pange kõik oma energia armastusse. Kui te armastate valgust, siis taipate ühel päeval, et pimedus on kõigest üks valguse faas, valguse puhkehetk. Ärge vihake maailma, armastage elu, seda maailma, sest kui armastus saavutab täisvõimsuse, siis avastate jumalikkusesiin ja praegu. Koondage oma energia positiivsusesse. Keegi ei saa negatiivsuses elada, selles sooritatakse enesetappe. Kõik eitav on suitsiidne. lk 146-147

Ärevus ja närvilisus

inimesed peaksid olema aeg-ajalt täielikult lõdvestunud. Armastus on selline lõdvestus. Töötades olge teadvustatud vaimus, väljaspool laske teadvustamatusel end üle ujutada, olge selle meelevallas ja metsik. Muidu on tegemist surnud ringiga. Te olete närviline ja surute energia alla. See põhjustab teie sisemuses veelgi suurema värina, nii et olete veel närvilisem. Olete närvilisem, surute energiat alla. Mida närvilisem olete, seda närvilisemaks muutute. Peate sellest ringist välja murdma. Hüpake! lk 149

Kui te surute kõik alla, siis võib teist saada võlts, pealiskaudne, õõnes lihtsalt mannekeen, mitte ehe, mitte päris. Kui valite allasurumise asemel hirmude rahuldamine, siis saate loomasarnaseks. Te ei ole ergas ega teadlik kasvuvõimalustest, oma inimlikust potensiaalist. Kui te muudate energia, siis saate jumalikuks – teis kohtuvad loodus ja jumalikkus oma täielikus armus. lk 171

3 inimtüüpi

Aktiivne, mõtleja ja -tundetüüp. Kui te suudate liikuda vastandisse, siis näitab see teis domineerivat tüüpi. Kui te suudate kergesti lõdvestuda, siis kuulute aktiivsesse tüüpi. Kui te suudate kergesti minna mittemõtlemisse, mõtteta-olemise seisundisse, siis kuulute mõtlejatüübi alla. Kui te võite kergesti mitte tunda, siis esindate tundjatüüpi. Kaks äärmust kuuluvad kokku. lk 194 21-päeva jooksul jälgige koguaeg neid kahte asja. Esiteks, kuidas te situatsioonidele reageerite – mis on algus, seeme, millisesse vastandisse te suudate kergesti liikuda. Mittemõtlemisse, mittetundmisesse, mittetegemisse. 21-päeva jooksul jõuate oma domineerivas tüübis selgusele. lk 195

Vaatlemise alused

Meeleselguse saavutamisel peab meeles pidama kolme asja. Eisteks, teadvustage endale selle toimumise ajal. Tõeliselt erksaks saamine on esimene raskus, aga mitte ületamatu. Ainul väike pingutus ja te saate hakkama. Esialgu näete viha alles, siis kui see on lahtunud. Hiljem 5 minuti möödudes ja lõpuks just siis, kui see hakkab aurustuma. Natuke veel ja te olete sellest teadlik juba vihastamise käigus. Olge teadlik tegevuses. lk 219

Teine samm on ära tabada ja teadvustada seda tegevust enne selle toimumist, kui see mõte on alles teie sees. Kinni haaramine tärkavast mõttest. On potensiaalselt olemas nagu seeme ja võib iga hetk tegevuseks saada. Tegu võib olla kole- te lööte kedagi. Te võite olla löömise ajal ergas, aga löömise idee on hoopis raskemini hoomatav. Peas liigub tuhandeid mõtteid, nad liiguvad, liiklus käib ja suurem osa ideid ei saa kunagi tegudeks. Kuritöö on see, kui idee saab teoks. Mõtte eest ei saa ükski kohus teid karistada. lk 220

Kolmandaks peab haarama sellest protsessist, mis leiab aset enne tegu ja isegi enne mõtte moodustamist. Enne mõtet on tunne. Olete tähele pannud – te tunnete end häirituna; pole nagu ühtegi mõtet, mida põhjuseks pidada, aga miski häirib teid. Miski toimub salaja, mingi tunne kogub jõudu. Te olete mõnikord kurb, aga selleks ei ole ühtegi näilist põhjust. Kui suudate mõtet teadvustada, siis saate varem või hiljem teadma ka tunde peeni nüansse. Kohe tunde taga on peidus teie olemine. See on universaalne. See olemine on kõigi mediteerijate eesmärk. Barjäärid on nagu kolm kontsentrilist ringi olemise keskme ümber.

Leidke aeg ja koht ja jääge tegevusetuks. Võtke iga päev tund, et vaikselt istuda – jep, kindlasti leiame selle aja 😀 – mitte midagi teha ja vaadata, mis teis liigub. Kurbus? Tunnete alguses ainult omedust, koledaid asju ja musti auke. Jääge endale kindlaks ja jätkake, siis saabub päev, mis agoonia kaob ja tekib ekstaas.

Meditatsioon

Meditatsioon paiskab peast südamesse, vabadusse ja teavitab, et ma pole vaid pea. Kui mõtlemine teenib tundeid, siis on kõik tasakaalus. Teie olemusse tulevad tõeline rahu ja rõõm ning need on pärit teie sisemistest allikatest. Need ujutavad teid, panevad nii helendama, et et kõik, kes teiega kokku puutuvad, tajuvad midagi uut. lk 19

“Olge võimalikult negatiivne”. 40 minutit järjest ja 20 minutit tantsige, hüpake ja olge positiivne. Olge hämaras, pange sünge muusika mängima ja tundke, et olete elutu. Istuge ja olge negatiivne. Korrutage sõna “ei” nagu mantrat. Meenutage minevikustseene, mis tegid teid kurvaks ja mõelge need veel suuremaks. Kui teid takistab miski, siis öelge sellele ei, ilusad mõtted jäävad ootele. Pühendage end täielikult negatiivsusele. Nutke, ulguge, hüüdke, karjuge, vanduge, tehke kõike, mida tahate, aga pidage meeles üht – te ei tohi õnnelikuks saada. Kui te proovite teadvustatult negatiivne olla, siis see ei õnnestu. Tehke seda ja te tunnete eraldumist. Te teete seda, aga olete ikkagi vaatleja, te ei kao tegevusse. Tekib distants ja see on ülimalt ilus. Kui 40 minutit on möödas, siis laske valgus tuppa, tuled põlema, ilus muusika mängima, tantsige. Öelge “jaa, jaa, jaa”, tehke sellest oma mantra. Siis võtke üks korralik dušš, see eemaldab kogu negatiivsuse ja annab teile uue viisi öelda “Jah”. lk 235-236

“Liikuge vastandisse”. Kui te olete vihane, siis tehke selle murdmiseks midagi vastupidist. Kui murrate harjumuse, siis vabaneb ka energia. Kui te seda energiat ei kasuta, siis peab vaim jälle harjumuse formuleerima. Kuhu energia muidu läheks? Nii et liikuge alati vastandisse. Kurbus ei ole probleem, nagu ka viha või õnnetu olemine. Probleem seisneb selles, kuidas vältida vanadele rööbastele vajumist. Olete kurb – tantsige. Vaim on nõutu – mida teha? Sest vaim oskab vaid vanas funktsioneerida. Niipea kui ilmub midagi uut, muutub vaim täiesti võimetuks. Igaühest saab ühel hetkel ekspert – kurbuse, õnnetuse, viha. Siis tekib teil hirm, et kaotate oma ekspertvõimed, sest olete muutunud niivõrd võimekaks. Minge kurvana sooja duši alla ja vaadake, kuidas kurbus teist koos kehasoojusega kaob. Tundke, et vesi eemaldab kurbuse samamoodi nagu higi ja mustuse. Ja vaadake, mis juhtub. lk 236-237

“Ihast armastuseni”. Kui tunnete seksuaaliha, siis kõige õigem on panna silmad kinni. See on väga väärtuslik moment, sest iha tekkimine on energia tekkimine. See on nagu hommikul tõusev päike. Liikuge alla seksikeskmesse, kus tunnete erutust, vibratsiooni, joovastust. Vaadake vaikselt pealt. Ärge mõistke hukka. Vaadates näete, et see liigub ülespoole ja leiab tee teisse. Ja te tunnete, et teie peale langeb jahedus, teid ümbritsevad vaikus, arm, õnnis tunne, õnnistus. Kui olete ergas, siis näete, et energia jõuab südameni, ja siis saate esimest korda teada, mis on armastus. lk 240

“Tundke valu”. Kui keegi on teile teinud haiget, siis tundke tänulikkust, et see inimene on andnud teile võimaluse tunda sügavat haava. Haav võib olla tekkinud valu tõttu, mida olete terve elu kannatanud. Teine inimene ei pruugi olla ainus valu põhjustaja, aga ta lükkas protsessi käima. Teadvustage tunnet, mis teis esile kerkis. Kogege neid täie intensiivsusega. See on raske, südantlõhestav. Te võite lapse kombel nutma hakata või püherdate valu pärast põrandal, teie keha võib moonduda. Te võite jäsrku taibata, et valu pole mitte üksnes südames, vaid kõikjal kehas. Ammutage see endasse, jooge lõpuni, võtke vastu, tervitage seda ja olge tänulik. “Seekord ma ei hiili kõrvale. Seekord ma ei tõrju valu ega heida endast välja. Seekord joon ma valu lõpuni ja võtan vastu nagu külalise. Seekord seedin ma valu ära.” Valust võib saada rõõm. lk 241

Selline pikk lugu tuli, aga hullult silmi avav. See oli minu jaoks väga vajalik raamat ja kinnistas kõike sel aastal õpitut ja kogetut. Ma soovitan kõigile, kellel on sees suur valu ja viha. Tõesti, see võib muutuda armastuseks.

Mariann

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Next Post

Naiselikkus

T juuli 20 , 2021
Mis see on? Meil on nii naiselik kui ka mehelik energia. Naiselik naine võib olla nii õrn haldjas kui ka domineeriv karakter. Tõeline naine on […]

Sarnased lood